El cruising-O

Ang den senaste festen:
Ja jaevlar. Då var det fest igen då. Falköping erbjöd i går den minoritet somi folkmun kalas "raggare" att synas lite extra. Nascoo Yankees anordnade (som vanligt vid den här tiden på året) cruising. Stora fina bilar från 50-talets amerika, blandat med andra åk av varierande kvalitet, paraderade genom staden från tidig dag till sen natt.

 

Jag gav egentligen fan i vad det var för bilar eller om det var cruising eller inte. Jag var mest intresserad av att komma ut lite nu när alla trevliga folk har kommit hem från sina semestrar och utflykter.
Jag träffade tusen trevliga folk.
Eller ja, iaf ett par stycken.
Lars var hemma för ett ögonblick, och om man bortser från i onsdags utanför bion så har jag inte träffat honom sedan han ryckte in vid månadsskiftet. Det var ju lite kul.
Mer roligt var att Per-Adam var tillbaka från sin lumpen. Han hade med sig en vän. Vetefan vad han gjorde här, men the more the merrier som man brukar säga där jag vill bo.
Jag träffade Sophia och Martina också, Mycket trevliga människor även om gårdagens möte var väldigt kort.
Och som vanligt (hur skulle en kväll ute se ut utan henne?) så träffade jag min syster =D

 

Kristin var hemma också. Jag visste inte att hon hade varit borta, men jag har ändå inte träffat henne sedan studenten. Vi hade förvånansvärt mycket att tala om. Om hur tråkigt det är med fyrtio timmars arbetsveckor och hur det ska gå för mig nu när jag ska till Karlshamn och studera.

 

Den allra trevligaste encountern var nog ändå Ida, som jag inte heller sett på hur länge som helst. Tyvärr var hennes vän med och drog iväg med henne i ungefär samma stund som jag öppnade munnen och sa 'hej'. Så .... jag hoppas på ett längre möte senare någon gång.

 

Ang Karlshamn:
Det ser pyrt ut med lägenheten. Det finns inga studentbostäder kvar. dettta kan faktiskt bli ett problem. Men det löser sig alltid i slutändan. Jag är faktiskt överdrivet sugen på att bo där nere nu. Ny dator(ett måste), ny klass(iofs lite skrämmande, min förra var helt oslagbar), ny stad(detta blir jättetrevligt), nya uteställen(as if I care egentligen), ny uppkoppling(WoW!), nytt språk (kom igen det är Blekinge), nya vanor (förhoppnigsdvis bra) och massor andra heftiga saker.

 

Nae, nu ska jag leta vidare efter en dator. Måste nog beställa både den och kolla efter reservlägenhet i morgon.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from aiglet. Make your own badge here.
hits