Another week. Home is nearing.

Alltså. En vecka till. Jag har gått här i fyra veckor nu. Det känns som mycket längre. Eller. Ja.
Nej, fyra veckor känns det som. *lerlitefundersamtsmiley*

Måste säga att stället bara blir bättre och bättre. Utelivet verkar relativt lovande, men Karlskrona verkar bättre. Enligt Per iaf *blinkarliteihansriktningsmiley*. Jag tror mer på utelivet än studentfesterna. För om man beger sig ut i krogsvängen så får man åtminstone stå på benen hela kvällen. Studenterna ska minst ligga ner innan festen börjar *storförvånadmunsmiley*.

Vi var ute i går på eftermiddagen och letade efeter fler stenar. Tyvärr var byggena vi besökte inte så flitiga på att använde lecasten så det blev inget tillskott till baren då. Men det kommer nog fler stenar till slut. Och till slut ska jag ju bli tvungen att köpa resten. Tar för lång tid annars.

***varning nörderi och tråkigheter inleds här***

Jag vet att jag är emot next-gen. Men ta en flukt på det här:

Revolution will support a PPU chip (Physical Processing Chip). There will be 32 MB’s of its own RAM, which will link to the CPU and GPU and the Controller.
[källa: Han_Solo on http://forums.g4tv.com/messageview.cfm?catid=8&threadid=489191&FTVAR_MSGDBTABLE=&STARTPAGE=3]

Jag myser. Finns det något som är mysigt med det visuella i spel så är det fysik, partikeleffekter och animationer. Med detta chip (man vet inte om det kommer från Ageia eller ej) så kan Nintendos maskin helt plötsligt bli tokig! Tokig på ett bra sätt. Inte på det dåliga sättet *tittarargtikritikernasriktningsmiley*

***Nörderiet har tagit slut och ni med ett liv kan återuppta läsningen***

Jag är Glad! Jag säger inte varför. För då blir det inte av. Jag brukar ha sådan tur. Men än är jag Glad! Jag hoppas bara att det kan fastställas ordentligt så jag kan bli Riktigt Glad. Det vore skadligt roligt. *hoppaspådetbästasmiley*

Kanske ska åka hem också. Ganska troligt. Min mor ville det. Massa andra också för den delen. Men deras krav är oerhört högt ställda. På fredag har jag min första tentamen. Det är programmering det handlar om. Så det kommer int ebli några problem. Vilket är synd. Jag hade kunnat behöva en rejäl studiespark i skrevregionen. Men det gick inte den här gången. Får ta det i samband med projektet i mediatenik istället.

Nu är det så att vi ska sammanfatta veckan så ni där hemma vet att jag mår bra.
Vi gör det med veckans känsla:
Bloodhound Gang - Ralph Wiggum
Jag tror den här handlar om det lilla gula barnet i Lisa Simpsons klass som inte är alldeles för klyftigt. Men jag är inte helt säker. Jag är ganska säker på att de quotar hans far Chief Wiggum i låten, men mer än så handlar den inte om Ralph.
Mest bra låt. Glad. Som jag är.

Ralphie
get off
the stage,
sweetheart!
Oh-oh, say can you rock?
I am a pop sensation, I am a pop sensation.

/Roger a.k.a. Aglet a.k.a. stavarN


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from aiglet. Make your own badge here.
hits