Two ass's and one angst

Heja Altaïr! Kan inte förstå vad folk gnäller på. Storyn är precis lika cheezy som i vilket annat spel som helst. Och bara för att man måste göra saker för att hitta folk att hjälpa/tortera/förfölja så blir inte upplevelsen dålig. Repetivt? Ja. Big fucking deal när alla andra spel i hela världen är tre gånger så repetiva.
Grand Theft Auto är ju samma sak hela tiden. I San Andreas kan man förvisso smyga utöver springandet och skjutandet.
Halo är ju för fan designat efter regeln "30 sekunder repeterat i 10 timmar"!
Eller, försvara Lumines som ni gav topp-betyg. Gör det! Nu!

Altaïr är inte alls repetiv på samma nivå som något annat jag spelat förut. Det här spelet är värt att spela till hälften och sen bara gå omkring. Leta Templars om ni så vill. Flaggorna kan fara åt helvete. Jag fick ju inte ens något för mitt enda "Additional Memory". Jag ville ha lite bakom-kulisserna eller nåt. Men det fick jag ju inte. Damn it.
Men leta Templars. Och våga lönnmörda på riktigt. Använda svärd är fusk. Hoppa dem uppifrån/bakifrån är effektivt. Munkar hjälper till duktigt också. Då kan man komma nära. Farligt nära.
Och när man får grepp-knappen att slåss med! Oj oj oj! Ny dimension! Att sitta och fega med block-knappen är effektivt men inte alls snyggt. Och komigen nu. De har inte lagt pengar på voice acting. De har lagt dem på animationer och kombos. Använd dem!
Grepp-knappen och en byggnads-ställning är så mycket vackert i tre sekunder. Eller varför inte sluta springa och knuffa ned folk från hustak. Eller bättre upp: Kasta dem på varandra och sen ner från hustaken. Det skapar flykt-chanser vill jag lova.

Ska plugga nu. Egentligen. Men måste nog gå och hopp-mörda digitala representationer av människor.

Först dock. En kryptisk del av inlägget:
Man pratar om saker. Mår inte bättre. Sen kommer P3 och förstör ännu mer.
Jag skulle vilja svära. Men ska spara svordomarna och superlativen tills någon förtjänar dem på riktigt.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from aiglet. Make your own badge here.
hits