Hail the saucage fest!

Längesedan man skrev här.
Blogga är så 2004.

Häftiga djur

Jag gillar speciellt listan längst ned.

"                      Lejonhanne + tigerhona = liger
Tigerhanne + lejoninna = tigon
Häststo + åsnehingst = mula
Jaguarhane + lejoninna = jaguon
Lejonhane + leopardhona = lejpard "

Oh! Förresten så har det svenska språket gått åt helvete. Jag läste en gammal Kalle Anka igår, den var från 98 tror jag. Där fanns ord som "nå't", "så'n" och "nå'n" med. Ord som är riktiga men som idag har förkortats ned till de numer accepterade formerna "nåt", "sån" och "nån". Det går utför med språket. För er som inte ser skillnad så säger jag: Ta en språk-lektion.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from aiglet. Make your own badge here.
hits