Två små fåglar

Ryktet på stan gör gällande att jag inte har skrivit här på en stund. Tänkte jag skulle reda ut detta.

GB Har varit på besök. Det var trevligt tyckte jag. Skönt att se att en del folk är lika trevliga om vanligt. Trevligt att ta sig ut från lägenheten också. Den är jävligt fängslande. Har städat som en tok idag. Mest för att fly skolarbetet.

Nu kommer min stora tunga sten.

När jag vaknade idag, eller somnade igår, insåg jag att det här är den första skolan i mitt liv som skulle kunna bli den sista skolan jag går på. Jag måste alltså ta mig i kragen för första gången  och göra något med den tiden jag har här. Men det känns inte riktigt som den kommer igång nån gång. Eller så är det jag som aldrig kommer igång.
Jag har för första gången stött på problem i skolan. Men jag har även idag bestämt mig för att låta TP-kabeln vara urdragen fram till kl 16. Detta för att tvinga mig själv till arbete. jag ska även försöka hålla en dygnsrytm noch inte ha ett par tre stycken som jag växlar mellan *kastarmedhuvudetåtKalksriktning*. Därför ska jag inte ställa om klockan eller stänga av den tills i morgon. Jag ska tvinga mig själv att gå och lägga mig tidigt idag och gå upp halv åtta i morgon.
Jag ska fan se till att klara det här. Jag vet inte vart den här skolan leder om jag lyckas. Men jag vet ungefär vart alla skolor leder om man inte anstränger sig och lyckas.
Jag har en viss aning om vart jag vill. Det senare är inget jag vill satsa på iaf.

Har upptäckt No Doubt också under veckan. Tragic Kingdom. Bästa plattan i hela världen. Tills jag hittar nästa platta som tar dess plats.
Första skivan som man verkligen blir glad för. Fattar inte varför jag inte lyssnat på dem tidigare. Kanske beror på att skivan i fråga är lika gammal som mitt intresse för musik.

Saknar dig.

Jag vill åka snowboard. Jag har blivit bättre sen förra gången jag åkte med Oscar så nu hoppas jag att jag har en chans att åka med honom. Det skulle vara hur kul som helst. Skulle också vilja åka med P-A igen. På ett bättre ställe än backen i Falköping.

Vill ni veta något. Gör som
Phia och fråga *blinkarmedenaögatsmiley*.

Lev väl, annars gör jag det!

Kommentarer:
Postat av: ilma.

I'm proud of you... //sis.

2005-11-08 @ 22:03:21
Postat av: ilma.

det är dags igen, alltså nytt inlägg! skärpning nu, rogie! alldeles för mycket tv-spelande :) //sis.

2005-11-11 @ 22:04:36

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from aiglet. Make your own badge here.
hits