A-s-g-a-r-v !

Men vad i helvete!? 

Henrik Pontén har inte ens koll på något! "Vi diskuterar inte länkning och så vidare"? Really? REALLY? Jag fick uppfattningen att det var precis det ni gjorde. Hela tiden. Vem kan säga "ingen koll"?

Sen surfade jag in på en författarinnas blogg. Tycker inte om henne. hon kan ju inte skriva. Men det tyckar jag inte att någon kan på svenska. Jag är inget undantag. Svenska är ett hämmande språk. I VILKET FALL.

Hon är tydligen motståndare till framtiden (men helt klart förespråkare av FRAmtiden) och gillar inte människor som tycke rom hennes bok böcker. Hon har ju släppt två stycken. Halledudanedå som Emils mamma hade sagt. Hon är även enligt herr Josh_Tree inte så duktig på det här med upphovsrätten. Man får inte länka. Alls. Till något. Fråga Henrik Pontén. Gör det. Fråga honom varför ingen får uttrycka sig

Till saken (jag svamlar): hon skriver (om man söker på "pirate bay" i den lilla sökrutan) att domen inte handlar om fri kultur utan om folk som inte vill betala. Sedan länkar hon till newsmill.se

För att min poäng nu ska gå fram hos alla så följer här en snabb lektion i Internet-vett. Eller kunskap. Eller bara överlevnadsstrategi. När jag länkar till låt oss säga Penny-Arcade. Då vill jag göra någon uppmärksam på att den sidan finns. Men vill jag däremot berätta att världens bästa seriestripp kom ut i veckan, då måste jag använda en längre URL. Fröken Jinder förstår inte detta. Alls. Istället avslutas hennes blogginlägg med en länk till newsmills förstasida, med uppmaning om att läsa om Björn Ulvaeus. Detta var aktuellt första-side-stoff för exakt fem dagar sedan. Men se du Åsa. Saker ändrar sig. Och din länk får idag den 23e April kl 11:10 en rent av humoristisk effekt. 

På första sidan av newsmill idag ligger som artikel nummer två DEN HÄR

Eller för att citera Unni Drougge själv:

[Idag] vill jag demonstrera mitt avståndstagande från den snikna och maktlystna upphovsrättslobbyn som villigt såpar banan för storebrorssamhället, samt ge mitt fulla stöd till The Pirate Bay, genom att donera min senast utgivna bok. Den tryckta utgåvan har redan fått åtskilliga läsare att reflektera över och förändra sina liv. Det är framför allt det som driver mitt författarskap: att inspirera och påverka. Inte att räkna pengar. Dessutom tror jag inte att jag kommer att förlora en enda spänn på kuppen.

Ät mig Åsa. Ät mig!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from aiglet. Make your own badge here.
hits