Kris i katakomberna!

Innan krisen uppmärksammas:
Sanna:
Tack. Och: vafan? iTunes vill inte spela upp saker bara för at jag inte är auktoriserad. *eyeroll* Nu sitter jag med världens bästa album från en kille i lägenheten rakt över gården, men kan inte spela det *widerreyeroll*
Men det blir nog bra till slut.
Sophia:
Rippa musik gör man om man tar musiken från låt säga en cd-skiva och placerar den i mp3-format på datorn. Jag är kass på det så mina f.d. cd-skivor låter skit. Medans de skivor som jag hittat som är ordentligt rippade låter helt underbart.

Nu till krisen:
Ni vill ha hem mig?!
några exempel:

2005-09-13 10:47:59 Helena: Känner du dig lite trött/deppig/ensam å övergiven/hemlängtan? Kom hem några dar isf

2005-09-14 21:14:05 Oscar: kommer du hem i helgen?

2005-09-14 22:48:28 Ilma: roger, kom hem...

2005-09-15 22:53:07 Oscar: när kommer du hem då RGR

2005-09-21 21:11:25 Ida: snälla [kom] hem till ålle!!!!!!!!!!

2005-09-22 20:40:26 Mikael: Inte hemma i helgen eller?

2005-09-22 22:32:30 Ilma: alltså, jag vill typ ha dej här nu!

2005-09-23 21:43:56 Oscar: kommer du hem på fredag?

2005-09-24 02:06:14 Oscar: dags att komma hem och träffa lite tjejer

2005-09-26 20:39:31 Ida: mamma vill ha hem sin son!

2005-09-28 20:25:09 Ilma: när fan kommer du hem????????????????

2005-09-28 22:30:05 Lindis: när kommer du te fkp nästa gång?

2005-09-28 22:30:09 Lindis: saknar dej ju! :(

2005-09-29 11:34:46 Oscar: kom hem nu

Ett gulligt litet potpurri om jag får säga det själv. Och det får jag ju!
Jag kan iaf säga så här: Jag tror att jag kommer hem snabbare än vad någon av er kommer ner hit. Men som jag sagt till er som frågat "När kommer du hem?":
"That is for me to know and for you to guess!"

Ohh jag är ond.

I morgon är det tentamen (kommer inte kalla det tenta än på ett tag iaf) och jag ska förhoppningsvis kunna ta mig till Karlskrona också. Jag åker ju gratis *glattleendesmiley*

Behöver hitta något att sätta upp mina kort med också. Någon som har ett tips? Jag vill inte rama in dem, det är för dyrt. Jag vill helst bara sätta upp dem i ett organiserat kaos. Det är ca 100 stycken av normalstorlek. Hmmm... *tänkerlängesmiley*

Ni får ha det så bra så får vi se på vilken sida om E4:an vi ses!

/räknar ner

Mininördning

Jag är sämst på att rippa låtar.

Sanna: "Allt under 192 Kbps är int evärt att spara."

Kan informera er att alla låtar som jag har rippat själv ligger på 128 Kbps. *detkanaldrigvarahäftigsmiley*

/räknar ner

WTF are you doing back home?

Nu har gränsen nåtts. Nu saknar Lindis mig *eyeroll*

Hjälper inte. Jag vill inte hem än.

Fick sms av Molly idag. Hon lyckas alltid skicka när man absolut allra jätteminst anar det. Det är ju lite kul. Hon gillar Crouching Tiger Hdden Dragon. Trodde jag inte om henne. But then again: jag känner henne inte så väl.

På tal om ingenting: My ass hurts! Jag sitter på den enda lecasten jag äger. Den är en trettiondel av min framtida bar, men just nu tjänstgör den som min datorstol. Har städat lägenheten och vill inte sitta i soffan med datorn längre.
Jag ger mig själv tills i morgon, sen sitter jag i soffan igen.

Mitt hår är på tapeten igen. Jag får inte klippa mig. Men jag har fått en rabattkupong hos en frisör.
Coincidence? I think not!
Får se hur jag gör. Det beror på. Ja. En del grejer. Mest pengar.

Danmark! Jag ska dit. Så är det bara. Jag vill ha alkohol. Och att jag vill ha det skrämmer mig.
Hjälp? Någon?

Saknar er alla! Jag lovar. True story!

/räknar ner.

Julafton

Man sitter där. 6 år.
Sedan höstjackan åkte fram i mitten av September har man längtat. Man har skrivit sin lilla önskelista och postat till tomten. Man vet inte om den har kommit fram. Kanske kommer man inte få vad man vill.
En pulka. En sån där röd. Som var på framsidan av leksakskatalogen.
Den såg ut att kunna gå hur fort som helst. Om man fick den så skulle man må så bra. Bara vara ute hela jullovet. Inte gå in förrän det blir mörkt utan bara åka hela dagen. Och när man kom in skulle man vilja ta med sig den till sitt rum. Den kan ju inte stå ute och frysa hela natten. Den skulle få stå bredvid sängen så man inte tappar bort den.

Men än så länge vet man inte. Det finns paket under granen. Alla har nog inte lagts dit än. Det är fortfarnade en stund kvar. Man får inte öpna något paket förräns alla är samlade. Fortfarande saknas det några släktingar och man får bara sitta still och fantisera och drömma. Man vågar inte drömma högt. Inte säga vad man tänker.
För det känns säkrare om tankarna stannar kvar i huvudet. Om man uttalar orden högt så gäller inte önskan. Och då får man inte presenten. Och då blir det ingen pulka. Och då blir man ledsen. Och jullovet försört. Och ...!

***

Jag är inte 6 år. Det är inte jul. Men samma känsla har bosatt sig i min kropp. Eller huvudet. Eller ja, vart den nu sätter sig den där känslan. Känslan av att se sitt paket, gissa vad det är i, men inte våga uttala det för då vet man att det inte blir av. Det kommer inte bli som man tänkt sig.
Man är Glad. Så där härligt Glad.
Tills man öppnar paketet/får saken/händelsen inträffar/det blir som man tänkt sig. Då blir man Rikigt Glad.

Snälla. Låt mig bli Riktigt Glad.

/räknar ner

Holy Schmoly, that's one big matress!

Rullade ut min nyinköpta luftmadrass idag. Den var skitstor. Så varning: Kommer ni hit själva kommer det bli tråkigt att sova över. Alldeles för mycket plats till bara en person.

Sa hej då till World of Warcraft nu också. Träffade Alurei igen. She made my day kinnda.

Annars är det inget nytt under solen.
 Jo, jag kan ha ett datum för när jag åker hem också. Men det är *hemligstämplat*. Så det ni!

Måbra! (annars....!)

Another week. Home is nearing.

Alltså. En vecka till. Jag har gått här i fyra veckor nu. Det känns som mycket längre. Eller. Ja.
Nej, fyra veckor känns det som. *lerlitefundersamtsmiley*

Måste säga att stället bara blir bättre och bättre. Utelivet verkar relativt lovande, men Karlskrona verkar bättre. Enligt Per iaf *blinkarliteihansriktningsmiley*. Jag tror mer på utelivet än studentfesterna. För om man beger sig ut i krogsvängen så får man åtminstone stå på benen hela kvällen. Studenterna ska minst ligga ner innan festen börjar *storförvånadmunsmiley*.

Vi var ute i går på eftermiddagen och letade efeter fler stenar. Tyvärr var byggena vi besökte inte så flitiga på att använde lecasten så det blev inget tillskott till baren då. Men det kommer nog fler stenar till slut. Och till slut ska jag ju bli tvungen att köpa resten. Tar för lång tid annars.

***varning nörderi och tråkigheter inleds här***

Jag vet att jag är emot next-gen. Men ta en flukt på det här:

Revolution will support a PPU chip (Physical Processing Chip). There will be 32 MB’s of its own RAM, which will link to the CPU and GPU and the Controller.
[källa: Han_Solo on http://forums.g4tv.com/messageview.cfm?catid=8&threadid=489191&FTVAR_MSGDBTABLE=&STARTPAGE=3]

Jag myser. Finns det något som är mysigt med det visuella i spel så är det fysik, partikeleffekter och animationer. Med detta chip (man vet inte om det kommer från Ageia eller ej) så kan Nintendos maskin helt plötsligt bli tokig! Tokig på ett bra sätt. Inte på det dåliga sättet *tittarargtikritikernasriktningsmiley*

***Nörderiet har tagit slut och ni med ett liv kan återuppta läsningen***

Jag är Glad! Jag säger inte varför. För då blir det inte av. Jag brukar ha sådan tur. Men än är jag Glad! Jag hoppas bara att det kan fastställas ordentligt så jag kan bli Riktigt Glad. Det vore skadligt roligt. *hoppaspådetbästasmiley*

Kanske ska åka hem också. Ganska troligt. Min mor ville det. Massa andra också för den delen. Men deras krav är oerhört högt ställda. På fredag har jag min första tentamen. Det är programmering det handlar om. Så det kommer int ebli några problem. Vilket är synd. Jag hade kunnat behöva en rejäl studiespark i skrevregionen. Men det gick inte den här gången. Får ta det i samband med projektet i mediatenik istället.

Nu är det så att vi ska sammanfatta veckan så ni där hemma vet att jag mår bra.
Vi gör det med veckans känsla:
Bloodhound Gang - Ralph Wiggum
Jag tror den här handlar om det lilla gula barnet i Lisa Simpsons klass som inte är alldeles för klyftigt. Men jag är inte helt säker. Jag är ganska säker på att de quotar hans far Chief Wiggum i låten, men mer än så handlar den inte om Ralph.
Mest bra låt. Glad. Som jag är.

Ralphie
get off
the stage,
sweetheart!
Oh-oh, say can you rock?
I am a pop sensation, I am a pop sensation.

/Roger a.k.a. Aglet a.k.a. stavarN


The far side

Vi var på andra sidan stan idag. Skitlångt. Cyklade en massa. Hittade INGA fler stenar. *litebesvikensmiley* Men jag har fått massa bra idéer till baret. Ganska kostsamma idéer, men jag kan sakta bygga mig framåt.
Har även satt upp en liten ekonomisk plan. Hittills: Positiv. Men nästa vecka kan det kanske bli Danmark.
D'Oh!

Ja. Nödvändigt. Vill ju kunna ha en respektabel lägenhet att bjuda in fok till.
Därför har jag städat stora delar av dagen. Det komer inte besök (som jag vet om) förrns om tre veckor. Men det ska börjas i tid. Jag har tvättat också. *nöjdmedmigsjälvsmiley*

Sen vill jag dansa också. Heslt med min syster på ett nattklubb/discotek/bar/vardagsrum/vadsomhelst. *saknarsmiley*

Ppå tal om syskon, systrar, vänner, familj och andra ohängda personer. Jag har kommit på att  ni därhemma måste ha det så mycket värre än mig. Ja, ni som saknar mig (om det finns några som gör det). Ni bor ju kvar på samma ställe och kan förknippa massa platser med mig. Jag har förmånen att inte kunna förknippa det här stället med någon av er. Hence: Saknar er mindre. Ganska lite faktiskt. Jag vet att det blir jätteilla om jag kommer hem. Sist gick det ju sådär *munnennedåtsmilery*. Men det är bara att ta sig samman *biterihopsmiley*.

OM det finns någon som saknar mig. Ni har mitt mobilnummer. Vilken tid som helst på dygnet. Jag har den med mig jämt. Har på senare tid *hostarlitesmiley* kommit på att den är ganska ok att ha med sig.

Nae. I'm off to check out some tickets for Denmark.

Må bra, lev väl! (gör ni inte det, ring mig)

Ågatan 12

Så har jag då varit nere på Ågatan 12 för första gången. Trots att det var fel dag så var det ganska trivsamt. Första gången jag diskuterar TV-spel över en drink. Mycket trivsamt. Nästa vecka får jag se om jag går dit. Massa mer folk då förhoppnignsvis.

Jag vill nu passa på att be om ursäkt till Ida. Jag ljög. Men eftersom hon ljög värre så gör det inget. Haha!

Inne på baren smidde jag och Per stora planer. Baren ska byggas, och vi ska åka till Danmark för at fylla den med massa dricka. Kommer bli trevligt. Jag ahr också lagt första stenen till baren. Literally. Jag har hämtat en sten från en byggarbetsplats här i Karlshamn och burit den alla två kilometer hem till min lägenhet. Jag är mycket nöjd!

Allt för idag!

/over and out

Today's niceness medal!

And without further adue I would like to present the winner:

Alurei.

She isn't real. She's only an avatar on the internet. But the person behind her must be like the greatest person I've never met. Thanks!

Weekly recap

Nej, jag ska inte ta den på engelska.

Idag åt jag på pizzeria. Det var ok. Har annars plågats av en fruktansvärd huvudvärk. Men det har jag bara mig själv att skylla så börja nu inte tycka synd om mig.

Jag känner mig ensam. Börja tycka synd om mig *storvåtavalpögonsmiley*.

I fredags var det fest *eyerollsmiley*. Den var mindre bra. Så jag och mina pojkliga vänner gick tillbaka till lägenheten, åt glass och kollade in family guy-filmen istället. Mycket bättre, och mycket varmare.
Sen åt Juha ostkaka för första gången i livet häromdagen.

Jag vill ha en hobby. Sitter alldeles för mycket här. *mårliteillanärjagtänkerpådetsmiley*

Nu ska jag bygga en bar iaf. Den kommer ta tid att fylla upp. Inte minst med tanke på att jag bara är 19 *munnennedåtsmiley*. Men den kommer att se bra ut. Jag kommer att bygga den av lecasten. Inte lecakulor. Lecasten.
Det kommer att bli skitbra!

Veckans känsla:
Matin O'Donell - Halo/Halo 2 OST
Bara musik, så det blir ingen textquote. Synd för er där.

Ha det mysigt!
/roger

P.S. Håll er borta från Chronicles of Riddick - Escape from Butcher Bay. Skitdeppigt spel!

*öppenmunsmiley*

*varning! följande inlägg kan innehålla termer som vanligt folk inte förstår. Det är fullt av nörderi och vanligt folk undanbedes att ens försöka läsa det. Det innehåller dessutom svordomar och man bör därför vara försiktig när man läser det.*

Alltså. Jag har börjat sluta svära. Hur ogramatisk den meningnen än är så är det så. Jag tänker efter nuförtiden innan jag öppnar munnen. Jag har suddit ett flertal rader både här och på MSN innan jag klickat på ok. Det går nog inte jättebra. Mycket sliper nog igenom fortfarande. Men Rom byggdes inte på en dag och det här är ett lika stort om inte större projekt. Jag hoppas med detta kunna skapa en trevligare omgivning och tids nog kunna få andra att sluta svära. Jag har nämligen hört hur det låter. Och det låter hemskt. Speciellt mina systrar. Men som sagt, för att kunna säga ifrån så känner jag att jag själv måste sluta först.

men

Idag. Denna timme. Just nu. Jag kan inte låta bli. Jag är så hög man kan bli utan att ta droger.
Jag har idag sett Den. Filmen.
Jag skakar. Jag kan inte tänka klart. Jag sitter bara och gapar. Den var så bra som man hade hoppats. Den var faktiskt bättre än så. Den var inte bara bra för att jag upplevde den första delen för en sisådär åtta-nio år sedan. Jag kommer inte gå in på hur bra första delen var. Vi kan bara säga att den var Bra. Om vi håller oss till Bra så slippe rjag sväva ut.

För er som inte sett Den än kan jag säga så här:
Minns ni när Carrie Ann-Moss Hoppade upp i luften och kameran snurrade runt och hade sig? Det var 1999 om ni undrar. Filmen i fråga var Matrix.
Filmen jag såg idag (för bara några minuter sedan) var så snygg i alla scener. Ja ni läste rätt.
Alla scener. Hela tiden.

Med anledning av detta så måste jag få uttrycka min uppselthet med en liten, liten svordom.
 *fyfanihelvetejävlarsatannegergrek!*
Ok. Tack.

Jag fick i inledningen av Filmen gåshud. Jag brukar få gåshud av bra musik, trevliga sagor och bestick mot porslin (det sistnämnda är dock ingen bra form av gåshud).
Jag har aldrig i mitt unga liv upplevt en extremare form av gåshud. Jag trodde allvarligt att huden skulle spricka.
 *fyfanihelvetejävlarsatannegergrek!*
Oj förlåt. Let's move on.

I am speechless. I wil just have to get back to this on a later occasion.

Ha det bra tills dess! Jag vet att jag komemr det!

/Roger

just det. Filmen med stort F: Final Fantasy VII: Advent Children
Om ni undrade *blinkalitemedenaögatsmiley*


Holy Smokes!

Det var tjejer på skolan idag!
Akta er vilken uppståndelse det blev.
(Ursäkta ordvitsen. Kunde inte motstå.)

Veckan i återblick

Kom för bara några minuter sedan på att jag måste redovisa min vecka.

Den började. Jag kommer inte ihåg nu. Det känns som en evighet sedan. Men jag tror att det var efter helgen då min syser gjorde mig omåttligt sur. Jag är fortfarnade arg egentligen, men det kommer vi till alldeles strax.

Vi har i veckan påbörjat vår andra hälft av höstens kurser. Det är grunder i mediateknik som har stått på schemat den här veckan. Eller schema är ett relativt ord. Högskola bringar fritid. Fritid och ansvar och vi har varit i skolan tre gånger denna vecka. *snettleendesmiley*
Vi skulle ta kort på tre saker som skulle sättas samman med en annons, en tidningsartikel och ett bokomslag. Jag och Tobias gjorde detta. Tobias är Sofies vän. Från Augustibuller. Det blev ganska bra. Inte helt superbra. Men det finns ju alltid plats för förändringar.
Sen filmade vi varann också. Det var mer roligt och resultatet blev bättre än med fotona. Och att se de andras porträtt var också roligt. En del var sisådär, men överlag var det trevligt.

Det hände sig dock att jag under den sista av dessa filmer blev riktigt förbannad. Hence: det arga inlägget i mitten av veckan.

Som tur är så har jag en syster till. En som kan lugna ner mig. Tack.
Så vare sig jag fortfarande är arg eller inte så fick hon mig att glömma det.

Sedan känns det som om jag har grava minnesluckor. Om man inte gör något så minns man det inte. Fredag var jag ledig. Så jag gjorde inget på hela dagen (ni som känner mig vet att "inget" är samma som att "spela").
På kvällen gick jag ut. Det minns jag! *stortleendemedglimteniögatsmiley*
Följde med Per (min rumskamrat) till vad jag trodde var en grillfest med folk ur klassen. Fel! Det var .smoerklick. Den förening som främjar... främjar... Ja. Jag vet inte vad de främjar. Jag har ingen aning. Men de finns på skolan. Och är galna som få. Tänk er Lars. Nu tänk er Lars full. Sen tänker ni er 15 stycken fulla Larsar. Såna är .smoersex.
Och sen öppnade de "donken". Då blev de inte mindre galna.
Det var hur kul som helst *hopparuppohnersmiley*.

Och gårdagen försvann också spårlöst. *ledseniögatsmiley*

Idag har heller inte barit en händelserik dag.

*******
Veckans känsla:
Clawfinger - Don't get me wrong
Ingen djupare mening. Bara världens bästa visselsolo. Och må-bra-känsla över hela låten.

Random excerpt:
See me be me hear me fear me
What is the truth is the truth near me
School me fool me rule me drool me
What is the truth what is the truth full me?


Svar på tal

Ida är en tjej jag träffade på studenten. Vi vart vänner med en gång.
4+poäng till Sanna som är så sjukt positiv.

Från det ena till det andra: Jag åt mögligt bröd till frukost idag. Wohoo!
Eller ja, inte jättefestligt kanske. Ganska osmakligt faktiskt. D'oh!

Försöker att ta mig samman och laga mat idag. Men det går inte så bra.
Måste göra upp en hushållsekonomi. Så jag ser hur pengarna räcker till diverse förnödenheter längre fram.

Skittrött.
Och uttråkad.
Har varvat bredbandet nu. Känns det som í alla fall.

Ska gå och kolla om det finns något att äta som inte är mögligt.

/tjo!

twice! (again)

Alltså. Syrrans fel igen.
Två inlägg på en kväll.
Två tårar på tårar på två dagar. De två första på typ 12 år.

/weep

Det snurrar

Ja det måste verkligen snurra rejält när ja ginte ens kommer på vad jag ska sätta som rubrik.

Alltså. Nu är det krig. Till er som anser er vara udda, speciella, extrema, inte-som-alla-andra, häftiga, coola, slackers, duktiga eller what-the-fuck-ever:

Far
         åt
                 helvete

Jag blir så trött på er. Allihop. Jag säger inte att det inte finns udda, speciella eller duktiga människor. Men de som själva anser sig eller på något sätt antyder att de själva tycker det, ni är inget annat än, vad min mycket gode vän Oscar skulle akllat för "posers". Jag hade nog inte valt det ordet. Jag hade nog hållit mig till svenskans "Tvärarsel".
Ni är inte, jag repeterar inte, häftiga när ni själva påstår det. Om det någonstans i samhället finns en gradering över hur häftig någon är så är det upp till ens medmänniskors, vänners, dem ni möter-på-gatans eller tjejen i kassans uppgift att gradera er. Ni får ta mig fan inte göra det själva! Det är ju bara uppblåst och sjukt patetiskt!

*flås* *pust* *flämt*

10-9-8-7-6-5-4-3-2-1......... 0

*andasindjuptgenomnäsborrarnasmiley*

Ok. Om ni någon gång försvinner ur min åsyn så spelar det ingen roll vad ni gör. Men så länge ni finns i min närhet får ni ta och lugna ner er.

Dagen har varit relativt ok. Har fått en ny, helt oväntad, vän som tog mig med till en plats jag bara kunde drömma om. Låter jätteklyschigt, men i sammanhanget så är det faktiskt det närmaste sanningen man kommer. Denna vän hjälpte mig, eller försökte iaf hjälpa mig, att förstå problemen med att flytta. Jag tackar för detta.
Har också tittat på X antal filmer om olika människor i klassen. Därav det småirriterade inlägget längst upp.
Kan ha ätit dålig mat också. Sitter här och känner mig lite konstig. *gröniansiktetochhållersigförmagensmiley*

***

Jag ska sluta gnälla på hur dåligt det känns här och hur mycket jag längtar hem till... Ja ni vet vilka ni är.

Men eftersom jag misslyckades med det första i inledningen så kan jag väl lika gärna skriva ner lite om er jag skanar där hemma.

Ilma. Första gången sen Aladdin på bio (jag var sju (7) år) som jag grät glädjetårar. Hoppas du har en liten aning om hur bra du är på att skriva nu.

Sanna. Yay! mest bara tokig liten flicka. Man blir glad när man iser att .. ja.. Att du ens tänker på mig.

Sofia. Läs inledningen så får du en liten bild av en del av folket i skolan. Du ville ju veta ingående.

Ida. Söt som vanligt.

Oscar. Jävla idiot. Hitta någon att prata med.  I'd reccomend a girl. Det går att prata med flickor. Pojkar är arslen när det kommer till normal-djupa konversationer.

Those are my two cents for today anyway.
Nu ska jag läsa lite poesi. Bosnisk tror jag den är. Eller jag vet inte. Det är nog inte ens poesi. Men fyjärdrarns bra är den!

/tår i ögat.

Err.. I beg of your pardon

Alltså, det här med två inlägg får inte bli en vana. Men alltså. VIll bara påminna er om att min syster är hur sjukt poetisk som helst. Hennes senaste alster kan betraktas på http://ilma.webblogg.se .
And I tell you.
*gasp*

OMG Cheesecake?

Alltså seriöst Ilma? Ostkaka?!?!

Ok. Även om hon ljög så var det ganska förgyllande idag. Alltså idag har varit ganska kul faktiskt.

Börjademed att ta lite kort. Med vanliga kompakta digitalkameror. Inte för snygga bilder alltså. Men vafan. Man ska ju använda de medel man får och göra något bra med dem. Och jag och Tobias lyckades ganska bra tycker jag.
Filmade honom sen. EN liten presentationsvideo om vem han var och vad han gillade. Ska göra min imorgon. Tack vare Sanna (motivation) och Andrés (inspiration) så kommer jag nog få ihop en film trots allt.
*hoppaspådetsmiley*

Ida är söt.

I morgon eftermiddag ska den redovisas. *litenervösmiley*. Det kommer bli lite intressant. Ska bli kul att se vad alla har gjort. Men lite nervös är jag fortfarande. Ska bli intressant att se hur jag löser min egen film. Tobias blev sjukt rolig. Snygg, lätt. Oh faktiskt ganska avancerad för att vara filmad rakt av.

Sanna är så fruktansvärt snäll.

Jag har gått in på en fruktansvärd diet. Jag äter glas varje kväll. I varje fall den här veckan. Men det är illa nog. Man mår inte bra av socker, vad Oscar än säger. Så jag får försöka ta mig lite samman nu. Magen och tänder mår inte bra. Inte huvudet heller för den delen.

Ilma. Words are so not enough. (and still I wrote words, how weird isn't that now?)

Och mår man inte bra i huvudet kan man inte koncentrera sig. Kan man inte koncentrerea sig kan man inte prestera. Kan man inte prestera så går skolan inte bra någonstans. Går skolan inte bra mår jag inte bra. Och det har jag inte gjort den här veckan (idag undantaget) så jag kanske ska börja äta bra mat så mår jag bättre. På alla sätt. Hmmm.... Tål att tänkas på.

Nu ska jag skriva klart min idé/manus/storyboard/minnehjälp till morgondagnes strapatser.

Lev väl mina vänner (ni vet vilka ni är)!

Två inlägg på en kväll?

Nu får jag ge mig. Men jag tänkte bara slänga ut en allmän fråga (sitter och tittar på femman och mår som... vanligt?)

Måste man orka vara så där jävla glad och trevlig hela tiden? Och om man inte behöver det. Hur ska man vara annars? Och hur gör man när man inte vill vara själv längre?

Och just det. Om någon en s bryr si gom att svara. Svara inte. Säg bara till mig att skärpa mig. För det behöver jag nog mest egentligen.

*massasvordomaröverminegendumhetsmiley*

Söta, underbara, fina

Alla som läser rubriken kan ta åt sig.

Sanna, du är så go. Jag vet att lösningen på problem inte kan komma från mat, men ändå har jag gått och köpt mig massa glass och en stor ostkaka. Jag vet ointe om det är ditt fel, din förtjänst eller vad det är. Det hjälper säkert inget. Men man mår bättre för stunden. Tills man inser att socker och mjöl är välmåendets två största fiender. Och ekonomins. Då mår man sämre.

*Rogerresersigochhämtarostkakasmiley*

Much better.

Jaja, Ikväll ska jag iaf försöka komma i säng i tid. Men det vet vi ju hur det kan bli med den saken.

Per-Adam ringde förut. Jag var disträ som en tok. Men han pratade på fint. Och han kanske kommer ner en gång *tyckaomsmiley* . Han har gratisresor.

Jajaj.. Nu har jag ätit ostkaka och pratat lite med Sanna och Ilma.
Humöret tickar nog sakta uppåt. Kan även ha hittat någon som skulle kunna kanske möjligen eventuellt ta hand om min biologiska syster (whom I still angry with)

Hade fint alla ni i rubriken!!

P.S. Den bosniska systern är en jävel på att dikta.

En ensam mans bekännelser

Nae. Men lite reflektioner kanske jag kan bjuda på. Och så måste jag lära mig att skriva sanningsenliga rubriker.
Veckan började som den förra slutade: Ganska jävla nattsvart. Och det ä rju inte så konstigt med tanke på att början av en vecka ligger ganska nära slutet av den förra. Och hur fixar man bäst det nattsvarta?! Man gör något dagsljust *Snettleendesmiley* som att lyssna på glad musik eller umgås med häftigt folk.

Nu ska vi innan vi drar några förhastade slutsatser reda ut några saker:
1. Den glada musiken känns inte välkommen, så jävla nattsavrt är det. Liptones kund einte rädda mig. Inte ens Peps Perssons "Oh Boy" hjälpte. *tappahelahakansmiley*
2. Folk som jag skulle kunna tänka mig att umgås med finns inte inom 30 mils radie. Och de som foínns här då? Tänker ni då. Jo det ska jag förklara för er. Sätt er i en ny klass och se om ni har några direkta vänner efter en vecka. Jag tror inte ens fallet var så gällande mig och min syster. Jag väntar mig inget liknande at nåonsin hända för det varken vill eller behöver jag inte.

Och när vi ändå är inne på systrar så kan vi ju ta och diskutera de biologiska också. De är en till antalet. Men de kan faktiskt i vilket ögonblick som helst bli noll. Maken till arrogans och idioti har jag sällan sett maken till. Jag är arg bortom alla mått. Arg för att hon högg mig i ryggen med den värsta sortens kniv. Arg för att hon inte lyssnar på sin mor (min mor också naturligtvis). Men mest arg för att hon vägrar folk att ge henne hjälp. Inklusive mig!

Inga svordomar i världen som går att nedteckna kan beskriva hur arg jag är.

Att vara arg tär på krafterna. Jag är så fruktansvärt trött. Det känns som om jag sprungit hela vägen hit ner. MED packning.

OCh under tiden ni läst detta (eller rättare sagt: under tiden jag skrivirt detta) har musiken bytts från Dreamtheater till Slipknot. Och då inte de låtarna som räddade mig i Lördags då jag fortfarande mådde bra utan de låtarna där de är riktigt jävla pissarga.

Ni får ursäkta alla svordomar. Jag skulle förmodligen varnat er i början av texten. Men de känns för ögonblicket befogade.

I morgon ska jag upp och göra en oinspirerande filminspelning. Lärarn pratade idag om hur man måste skaffa sig ett proffesionellt förhållningssätt till filmeriet. Annars kan man lätt tröttna. Jag behöver inte veta att det kan bli tråkigt. Jag behöver riktig jävla motivation till att tycka att det är kul. Och det fort som fan. Jag hoppas att den här stan har ett bra uteliv. jag ska fan ta reda på det så snart jag kan. Jag behöver nytt folk omkring mig. Och helst då en massa folk som har kul.

/Helpme.fortsomfan@minlägenhetikarlshamn.se

Synd där Gymnasie-elver!

Jani, ni vart totalaegda idag!
Ny kurs idag. Lärarn pratar massa allvar med oss och sen drar han en redan klassisk:
(läs med rungande R han är från Blekinge)

"Det här är ju inte som gymnasiet där håltimmarna är raster då man slappar och spelar World of Warcraft!"


Ägägäg!

En helt vanlig helg

En bra helg. Helt normalt. Inget hände värt att nämnas. Jag mår lika bra som vanligt.

Lite detaljer bara:
Oscar (should you ever read this): No hard feelings whatsoever. True story. Och jag uppskattar ärlighet.

Kristin: Jag är orolig för dig. På riktigt. Mindre alkohol nästa gång. Snälla. För min skull?

Ida: Jag tycker som Oscar. Men allt, och verkligen ALLT är bara upp till dig i slutändan.

Ilma: Stop it! I'm blushing!

Mormor: Tack för väskan och grejerna. Men sluta vara uppe på nätterna p.g.a. att ditt barnbarn inte kan läsa skyltar, eller vad det nu var jag gjorde *blinkarmedenaögatmotenperson*

Phia: Världens kram! (kan någon som bor närmare henne ge den till henne??)

Farmor: Tack för bidraget! Kom väl till pass!

Kalle: Vem fan är du? Jävligt skön verkar du vara iaf  *blinkarmedenaögatsmiley*

***

Hade massa jag ville få ur mig. Men med tanke på att jag tids nog kommer över ... saker, så kommer jag Inte skriva ned det.
Jag känner bara för att må lite dåligt nu. Inte bra egentligen så här dagen innan en ny kurs ska påbörjas.

Nu ska vi bli djupa!
Det var längesedan nu, men ja vet att ni har saknat den: Veckans Känsla!
Denna veckas känsla har präglats oerhört mycket av helgens .. företeelser. En häftigare känslomässig berg-och-dalbana får man fanimig leta efter. Det är inte bra för kroppen. Eller mest huvudet.

Veckans känsla:
Dreamtheater
och då främst Metropolis part 2: scenes from a memory.
"
Where did we come from?
Why are we here?
Where do we go when we die?
What lies beyond
And what lay before?
Is anything certain in life?

They say " Life is too short"
"The here and the now"
And " You`re only given one shot"
But could there be more
Have I lived before
Or could this be all that we`ve got?"

Smaka på den ni!

***

Nu gå och sova.
/hemlängtan

Dum!

Ja. Inte mycket mer än så faktiskt. Alla tar upp var sin sten och kastar den nedåt landet! Helst hårt!

*skämsjättemycketsmiley*

hits