Fuck. Off.

Ok. Steg ett mot undergång: Gör något du alltid sagt att du inte skulle göra. 
Steg två: Gör det riktigt jävla ordentligt. 

Jag fick ett mail från Rick Falkvinge nyss. Ni som vet vem vet varför. ***Update*** Fick mail från Andreas Svensson också.

Fuck. Me.

Heja saker som det här
Jag skulle vilja hänga mig själv. 
Men vafan ska jag göra då? Enda grejen jag bryr mig om. Jag vill inte ha gratis-saker. Det handlar inte om det. Jag har inte 75 spel och 100 Cd-album legit stående bara för att få ladda ner annan skit. Jag har det för att jag gillar det. Jag har mer än hälften av allt i min precious hylla för att jag en gång i tiden har laddat ner det och lyssnat/tittat/spelat det först. Snabbt. Enkelt. Effektivt. Jag har sedan köpt det. Så om någon någon gång i framtiden knackar på min dörr och undrar var all min Internet-trafik gör så ska jag snällt be dem fara åt fan.

Stim är fel.
Copyright är gammalt.
Pirat är inte dåligt.
Open source är nytt.

Jag säger inte att man ska sluta jaga folk som sysslar med ny teknik. Jag säger att ny teknik kommer vinna! Nu kan man iofs tycka att jag inte har rätt eftersom jag hämtar min info från en sida som, hör och häpna, är open source! Det kan tyckas att saker som får en gratis motsvarighet måste dö. Så är inte fallet. 

Sverige har världens bästa kranvatten har jag hört. Det är rent. Man kan dricka det. Det går att ta ur snudd på vilken kran som helst inom rikets gränser (och väl utanför iofs). Hur kan då något som är så bra, så gratis och så lättåtkomligt vara en marknad man frivilligt slår sig in ?

Eller åt andra hållet varför inte? I en etablerad bransch där tidningar och medier redan har sin bestämda plats kan man då slå sig in som uppstickare och erbjuda saker gratis? Holy shit guys! Det kan man

Nej. Det enda som vissa sorters människor håller på med är att upprätthålla f.d. lagar. Ex-paragrafer. Förlegade bestämmelser. Att man inte kan göra vissa saker på sin fritid längre. Det är framtiden för er. Alla ni som tror att ni tänker på artisters bästa. Alla ni som tycker att ni skulle vilja ha betalt för vad ni gör. Alla ni som tror att kulturen dör inom kort. 

Är det mer värt att döda det fria språket för att bevara en gammal form av kultur?

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from aiglet. Make your own badge here.
hits