Blygsam seger i förskott

Jo. Så var det ju det här med framtiden då. Eftersom jag varit uppe sen klockan fem och ingen hittills har hunnit blogga om det där telekmpaketet ordentligt så kan jag bara ta viss information och för en gångs skull försöka tolka själv. Det ska bli klurigt.

Men så här då:

Telekompaketet blev stoppat enligt de flesta källor. SvD, Newsmill och Nyheter24 rapporterar alla på sina egna helt opartiska sätt att Telekompaketet faktiskt är nedröstat. För den här gången. En liten enkel förklaring senare är jag inte mycket klokare, men att döda något i EU verkar vara en svår grej. Och att politik fortfarande är det värsta jag vet. Eller ja.

Men nu verkar det vara så att vi faktiskt kan andas ut en liten stund. Trots risken för att Telekompaketet kan dö helt och då förstöra mer än om alla dåliga kompromisser hade röstats igenom. Men om vi ska se det ur det positiva som faktiskt har hänt så kan följande konstateras: i höst när telekompaketet är uppe på agendan igen har det varit val till Europaparlamentet. Det passar ju bra. Och så har ju Sverige ordförandeskap.

And now for something completely different:

Windows 7 äger. Har man såna här bilder inbyggda som bakgrundsbilder då vinner man. I like!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from aiglet. Make your own badge here.
hits