Kulturfyran om Läsning

Jag vettefan hur jag hittade den här. Men det är väl bara att göra som man blir tillsagd. Här följer info om böcker utifrån Kulturbloggens direktiv.

1. Vilka böcker planerar du att läsa i sommar?
Jag vill kunna införskaffa den där världskrigsboken av Mel Brooks' son. Den verkar mer än måttligt häftig.
Vill också läsa klart Rise of the Ogre nu lagom till den nya dokumentären om världens bästa band. Sen har jag alltid en hög Terry Pratchett liggande just nu tillsamman med alla Haloböcker från Australien.
Räknas rollspelböcker?

2. Vilken bok läser du just nu?
Den enda som jag läser är Soon I'll Be Invincible som hittills är en allvarlig parodi/skämtsam hyllning till allt vad superhjältar heter. Den är lurigt skriven och utmanar faktiskt mina språkkunskaper riktigt ordentligt ibland. Dock kan jag inget annat än rekommendera den för en riktig nörd.

3. Hur mycket läser du varje vecka?
Varje kväll? Det var ljug. När man har sällskap på natten så är det oförskämt att läsa. Jag har vandrat ifrån min boksamling. Ledsamt men sant.

4. Om du skulle beskriva vad som är viktigast med en bok, med tre ord, vilka tre ord väljer du då?
Författaren
Ordanvändandet
The Setting (översättning mottages tacksamt).

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from aiglet. Make your own badge here.
hits