Släktskap med kändisar

Ok. Nu blir det rörigt. Jag pratade med Olle för ett tag sedan om hur trevligt det är med alla kändisar som rör sig i bekantskapskretsarna. Inte kändisar som de som är på TV. Utan de kändsiar som man känner på riktigt och som känner varandra.

Och håll i dig nu Werner. För det här är lika rörigt som jag tycker det är häftigt.

Min arbetsgivare med sin ömma moder kom in och vi började prata om Falköping. Min koppling till Falköping är inte så svår att redovisa. Jag har bott där.

Hans flickvän och tillika sambo är tydligen också från Falköping. Inte så svårt att hänga med än så länge. Men det visar sig att hon har ett alldeles fantastiskt egensinningt efternamn och jag borde känna till henne eller någon ur hennes familj. Så jag kollar upp hennes syster via birthday.se och ser att hon är lika gammal som mig. Vi tog alltså studenten samtidigt. Det innebär att jag och min anställare varit i samma stad för tusen år sedan ungefär innan den här bloggen drogs igång.

Efter ytterligare diskussion kommer vi fram till att jag träffat hennes kusin. T.o.m. varit i hennes kusins lägenhet på en fest som allas vår Kalle drog med mig till för ett himla tag sedan. Detta eftersom Kalle's bror varit ihop med en ur samma släkt.

Världen är jävligt liten och det tycker jag är intressant.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from aiglet. Make your own badge here.
hits