Lämnande av klubbar

Jag hatar klubbar. Alla klubbar i hela världen. Men en gång ranna en droppe över en bägare (jag har nu glömt vilken) och jag kände mig tvungen att gå med i och stödja en klubb.

Det är inget jag ångrar, men jag känner att jag tappade en del av det som var jag. Nu kan jag inte längre hata på folk som är med i klubbar utan att vara dubbelmoralig. Och det suger. Särskilt när
sånt här dyker upp. Det är så sjukt fånigt. Några enstaka ord ur en klubbs föreningsstadgar och hela världen verkar stå i brand. Men ser man till spel som tar i från tårna, ja då verkar det gå bra. Det är en sjuk och vriden värld vi lever i.

I denna sjuka vridna värld vill jag fortsätta hata på klubbar och beslutade mig (för bara en liten, liten stund sedan) att jag går ur det politiska parti som i höst vill ta sig in i riksdagen.

Jag lämnar piratpartiet.

Men jag kommer fortfarande sympatisera med dem. Delvis. För det är det klubbar aldrig kan sköta ordentligt. Aldrig kan vettiga åsikter bubbla upp till ytan utan att köras genom ett ideologi-filter. Nu kan jag istället välja att uttrycka min åsikt på precis det sätt jag vill. Handplocka åsikter från alla delar av världen som är vettiga. Inte bara för att de är öronmärkta en klubb.

Så min röst kommer att hamna i deras favör om tre veckor, det kan jag garantera. Men jag behöver inte ställa mig bakom idiotiska återdragningar av påståenden. Nu kan jag lugnt insupa alla åsikter som jag finner värdiga. Hata alla som är med i klubbar. Och viktigast av allt: hata klubbarna.

Idiot-klubbar.

Kommentarer:
Postat av: Oll

2010-08-29 @ 00:33:49
Postat av: Olle

Bra roger, hata mer på internet. Jag gillart.

Postat av: Werner

Nu har du lämnat klubbar jättelänge, är det inte dags för något nytt nu?

2010-11-29 @ 20:16:58

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from aiglet. Make your own badge here.
hits