Roskilde I - Petter & Volbeat

Jag gillar inte att dricka sprit så noga. Därför brukar jag avstå från alkoholen när festivalen tar sin början. Jag blir mer berusad på bra musik än någon mäskdryck i världen.

Första dagen var nog den vekaste av dagar. Den var kort och fattig på musik i allmänhet. Den började kl 17 (till skillnad från övriga dagar som började kl 12). Men att beskriva Roskilde är att beskriva även de tråkiga artisterna.
Brandgul öppnades kl 18 den 2 Juli och intogs då av Petter med band. Bandet var två personer och DJ Sleepy. Inte en dålig uppsättning, men sist jag inte såg Petter spelade han på den tredje största scenen på Hultsfred. Den som tog honom till den största scenen i Danmark måste haft lite av ett hjärnsläpp. Eller kanske bara brist på passande band.

Jag kände inte igen många låtar och hip hop-känslan gör sig inte i solsken i stekande hetta. Det är nog lite som dödsmetal. Det ska vara inomhus eller på sin höjd på natten kanske.

Knappt två timmar senare äntrade Volbeat scenen. De är Danmarks svar på Backyard Babies skulle man kunna tänka sig. De fick spela för en större publik (vilket kanske inte är så konstigt med tanke på vilket land de befann sig i) och gjorde enligt den Brandgula Tidningen en lagom bra spelning (Petter en lagom dålig). Jag gillar inte Volbeat sånär som på en låt och brydde mig inte så noga. Jag stannade inte ens kvar för att lyssna på den låten. Men Radio Girl lyckades passera mina hörselgångar.

Det var egentligen bara en grej som var bra på Torsdagen, och det var Kanye West.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from aiglet. Make your own badge here.
hits